درباره Yuuichi Suzumoto
یویچی سوزوموتو (涼元 悠一، سوزوموتو یویچی؟، متولد ۱۳ ژانویه ۱۹۶۹) یک رماننویس مرد ژاپنی است که اصالتاً اهل شیمیزو-کو، شیزوئوکا، ژاپن است، اگرچه اکنون در اوزاکا، ژاپن زندگی میکند.[1] از سال 2006، او برای Aquaplus، که به عنوان شرکت انتشاراتی Leaf شناخته می شود، کار می کند. سوزوموتو قبل از رفتن به لیف، در شرکت انتشاراتی ویژوال آرت به عنوان نویسنده سناریو برای برندهای تحت این شرکت کار می کرد. او به خاطر دست داشتن در تولید سه رمان بصری کلیدی: هوا، کلناد و سیارهشناس: Chiisana Hoshi no Yume مشهور است.
حرفه
سوزوموتو پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان شیزوکا، دبیرستان شیزوکا شیمیزو شرقی، رمانی را که نوشت به نام Waga Seishun no Hokusei Kabe (我が青春の北西壁?) را وارد شانزدهمین رمان کبالت شوئیشا کرد و جایزه اول 19 را دریافت کرد. سال بعد در مارس 1992، Shueisha رمان سوزوموتو Aitsu و Dandelion (あいつはダンディー・ライオン؟) را تحت برچسب Cobalt Bunko خود منتشر کرد.[1] در سال 1998، رمان سوزوموتو Aoneko no Machi (青猫の街؟) در دهمین مسابقه جایزه رمان فانتزی ژاپن در جایگاه دوم قرار گرفت. در سال 1999، Key اولین رمان تصویری خود را به نام Kanon منتشر کرد. این بازی چنان تأثیری بر سوزوموتو گذاشت که او در فوریه 2000 وارد ویژوال آرتز شد، شرکت انتشاراتی که Key تحت آن قرار دارد تا برای ویژوال آرت به عنوان یک سناریو نویس برای برندهای تحت این شرکت کار کند.
سوزوموتو ابتدا روی سناریوی Air، دومین بازی Key که در سال 2000 منتشر شد، کار کرد و در همان سال به عنوان دستیار سناریو برای Mamahaha Chōkyō توسط Giant Panda کار کرد. در سال 2001، سوزوموتو دوباره به عنوان دستیار سناریو برای Panda غول پیکر برای بازی آنها Shoyakenjō کار کرد و کار روی بازی بعدی Key's Clannad را آغاز کرد که تا سال 2004 منتشر نشد. همچنین در سال 2001، سوزوموتو به عنوان دستیار سناریو برای بازی Sakura no Ki به کار گرفته شد. Shita de برای نام تجاری Words که در سال 2002 منتشر شد، و در آن سال او به عنوان دستیار سناریو برای استودیو Mebius's Snow که در سال 2003 منتشر شد، شروع به کار کرد. همچنین در سال 2003، سوزوموتو دوباره به عنوان دستیار سناریو برای Panda غول پیکر برای بازی Oshikake Princess که در سال 2004 منتشر شد، کار کرد. پس از تکمیل کار خود بر روی Clannad، آخرین مشارکت سوزوموتو در Key به عنوان نویسنده سناریو برای Planetarian بود: Chiisana Hoshi no Yume در سال 2004 منتشر شد. سوزوموتو تا سپتامبر 2005 که از شرکت استعفا داد، به کار با برندهای تحت ویژوال آرت ادامه داد. سوزوموتو یک راهنمای سبک با عنوان Novel Game no Scenario Sakusei Gihō (ノベルゲームのシナリオ作成技法؟) در ۲۴ ژوئیه ۲۰۰۶ توسط Shuwa System منتشر کرد که توضیح میدهد چگونه برای novelsari بنویسد. در سپتامبر 2006، سوزوموتو وارد شرکت انتشاراتی آکواپلاس شد که به عنوان شرکت مادر لیف شناخته میشود. در دسامبر 2006، اولین رمان سبک سوزوموتو Die Nachtjäger توسط سافت بانک تحت عنوان انتشارات GA Bunko منتشر شد. سوزوموتو یک راهنمای سبک با عنوان Novel Game no Scenario Sakusei Gihō (ノベルゲームのシナリオ作成技法؟) در ۲۴ ژوئیه ۲۰۰۶ توسط Shuwa System منتشر کرد که توضیح میدهد چگونه برای novelsari بنویسد. در سپتامبر 2006، سوزوموتو وارد شرکت انتشاراتی آکواپلاس شد که به عنوان شرکت مادر لیف شناخته میشود. در دسامبر 2006، اولین رمان سبک سوزوموتو Die Nachtjäger توسط سافت بانک تحت عنوان انتشارات GA Bunko منتشر شد. سوزوموتو یک راهنمای سبک با عنوان Novel Game no Scenario Sakusei Gihō (ノベルゲームのシナリオ作成技法؟) در ۲۴ ژوئیه ۲۰۰۶ توسط Shuwa System منتشر کرد که توضیح میدهد چگونه برای novelsari بنویسد. در سپتامبر 2006، سوزوموتو وارد شرکت انتشاراتی آکواپلاس شد که به عنوان شرکت مادر لیف شناخته میشود. در دسامبر 2006، اولین رمان سبک سوزوموتو Die Nachtjäger توسط سافت بانک تحت عنوان انتشارات GA Bunko منتشر شد.