درباره Rumiko Takahashi
زادگاه: نیگاتا، نیگاتا، ژاپن
گروه خونی: A+'
زودیاک: ترازو
رومیکو تاکاهاشی یکی از ثروتمندترین زنان ژاپن است. مانگایی که او خلق میکند (و اقتباسهای انیمههای آن) در ایالات متحده و اروپا بسیار محبوب هستند، جایی که هم به عنوان مانگا و هم به عنوان انیمه در ترجمه انگلیسی منتشر شدهاند. آثار او در سراسر جهان شهرت نسبی دارند، و بسیاری از مجموعههای او از پیشگامان مانگا اولیه انگلیسی زبان بودند که در دهه نود منتشر شدند. تاکاهاشی همچنین پرفروش ترین هنرمند طنز زن در تاریخ است. بیش از 100 میلیون نسخه از آثار مختلف او فروخته شده است.
اگرچه گفته می شد که او در حین تحصیل در دبیرستان Niigata Chuuou گهگاهی در حاشیه مقالاتش دودل می کرد، اما علاقه تاکاهاشی به مانگا بعداً ظاهر نشد. در طول سال های دانشگاه، او در Gekiga Sonjuku، یک مدرسه مانگا که توسط Kazuo Koike، مانگاکای Crying Freeman و Lone Wolf and Cub تأسیس شده بود، ثبت نام کرد. تحت هدایت او رومیکو تاکاهاشی شروع به انتشار اولین آثار دوجینشی خود در سال 1975 کرد، مانند بای بای جاده و ستاره غبار بیهوده. کوزوئه کویکه اغلب از شاگردانش میخواست که شخصیتهای متفکر و جالبی خلق کنند و این تأثیر تأثیر زیادی بر آثار رومیکو تاکاهاشی در طول زندگی حرفهایاش میگذارد.
شغل و کارهای اصلی:
فعالیت حرفه ای تاکاهاشی در سال 1978 آغاز شد. اولین داستان منتشر شده او "آن بیگانگان خودخواه" بود که یک داستان علمی تخیلی کمدی بود. در همان سال، او Time Warp Trouble، Shake Your Buddha و Golden Gods of Poverty را در یکشنبه شونن منتشر کرد که تا بیست سال آینده خانه اکثر آثار اصلی او باقی خواهد ماند. در اواخر همان سال، رومیکو اولین سریال کامل خود، Urusei Yatsura را انجام داد. اگرچه به دلیل مشکلات انتشار شروع دشواری داشت، اما Urusei Yatsura به یکی از محبوب ترین انیمه ها و کمدی های مانگا در ژاپن تبدیل شد.
در سال 1980، رومیکو تاکاهاشی جایگاه خود را پیدا کرد و به طور منظم شروع به انتشار کرد. در این زمان او دومین سریال مهم خود را با نام Maison Ikkoku در Big Comic Spirits شروع کرد. Maison Ikkoku که برای مخاطبان مسنتر نوشته شده است، اغلب بهعنوان یکی از بهترین مانگای عاشقانه تاریخ شناخته میشود. تاکاهاشی موفق شد همزمان با Urusei Yatsura روی Maison Ikkoku روشن و خاموش شود. او هر دو مجموعه را در سال 1987 به پایان رساند، با Urusei Yatsura در 34 جلد و Maison Ikkoku 15.
در طول دهه 1980، تاکاهاشی به یک نویسنده پرکار در مانگای داستان کوتاه تبدیل شد، که با توجه به طول زیاد بیشتر آثار او شگفتانگیز است. داستانهای او، The Laughing Target، Maris the Chojo، و Fire Tripper همگی در انیمیشنهای ویدیویی اصلی (OVA) اقتباس شدند. در سال 1984، پس از پایان Urusei Yatsura و Maison Ikkoku، تاکاهاشی رویکرد متفاوتی به داستان سرایی در پیش گرفت و حماسه تاریک پری دریایی را آغاز کرد. این مجموعه از بخش های کوتاه تا سال 1994 به صورت پراکنده منتشر می شد و داستان پایانی آن «ماسک پری دریایی» بود. بسیاری از طرفداران ادعا می کنند که این کار توسط تاکاهاشی ناتمام می ماند، زیرا داستان نهایی با یک یادداشت قطعی به پایان نمی رسد.
اثر کوتاه دیگری که دست نخورده باقی مانده، انجیل یک پوندی است که مانند حماسه پری دریایی، به طور نامنظم منتشر شد. آخرین داستانی که کشیده شد در سال 2001 منتشر شد، با این حال اخیراً او یک فصل آخر را برای پایان دادن به مجموعه نوشت.
بعداً در سال 1987، تاکاهاشی سومین سریال اصلی خود را با نام Ranma ½ آغاز کرد. با پیروی از روند اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 مانگای هنرهای رزمی شونن، Ranma ½ دارای یک پیچش جنسیتی است. این مجموعه نزدیک به یک دهه ادامه داشت تا اینکه در سال 1996 در 38 جلد به پایان رسید. Ranma ½ یکی از محبوب ترین سریال های رومیکو تاکاهاشی در دنیای وسترن است.
در نیمه پایانی دهه 1990، رومیکو تاکاهاشی با داستانهای کوتاه و قسمتهایش از حماسه پری دریایی و انجیل یک پوندی تا آغاز چهارمین اثر اصلی خود، اینویاشا، ادامه داد. در حالی که Ranma ½، Urusei Yatsura، و Maison Ikkoku همگی به شدت در ژانر کمدی رمانتیک قرار داشتند، InuYasha بیشتر به حماسه پری دریایی تیره اش شبیه بود. این مجموعه با اکشن، عاشقانه، ترسناک، فانتزی، داستان های تاریخی (بر اساس فولکلور) و کمدی، به گزیده ترین اثر او تبدیل شد.
توییتر: @rumicworld1010